در ادبیات کسب‌وکار، فروش به تبادل محصولات و خدمات در ازای پول گفته می‌شود، درحالی‌ که بازاریابی اصطلاح گسترده‌تری است که شامل زنجیره‌ای از فعالیت‌هایی همچون تحقیقات بازار، پیشنهادات ویژه‌ی فروش و فروش می‌شود. بازاریابی بر نیازهای مشتری‌ها تمرکز می‌کند در‌حالی‌ که فروش بر نیازهای کمپانی تأکید بیشتری دارد. این نوشته را بخوانید لغایت با تفاوت بازاریابی و فروش به خوبی آشنا شوید.

 

 

حتما بخوانید:

۱۱ نکته برای اینکه مدیر بازاریابی موفقی شوید

۱۸ چیرگی فروش که برای بازرگانی موفق به آن نیاز دارید

بازاریابی b2b و هر آنچه باید درباره‌اش بدانید

هدف اصلی در بازاریابی، پاسخگویی به نیازهای مشتری و راضی نگه داشتن او از طریق فراهم کردن محصولات موردنیاز اوست. به بیان سایر در بازاریابی به‌دنبال برآورده کردن نیازهای مشتری‌ به‌شکلی سود‌آور هستیم.  از سوی دیگر در فروش، در این صددیم لغایت مشتری‌ها را مکلف کنیم که محصولات یا خدماتی را که از طرف شرکت به آنها رهنمود می‌شود، خریداری کنند.

 

فروش بخشی از بازاریابی است و به‌شدت با آن در هم مخلوط است، به‌طوری که برای بسیاری از افراد تشخیصِ تفاوت‌های آنها پیشه کاستی است. با هستی این فاصله‌ی زیادی وسط بازاریابی و فروش هستی دارد. در پیوستگی بعضی از تفاوت‌های میان این دو کار و جنبش را روشنگری می‌دهیم.

 

جدول مقایسه

مبنای مقایسه

 

فروش

بازاریابی

 

معناعمل انتقال مالکیت محصولات از تولیدکننده به مشتری‌ پایانی در ازای گرفتن پول یا هر چیز دیگری که به‌ عنوان فروش شناخته می‌شود.بازاریابی عبارت است از درک اامات مشتری‌ها به‌طوری که هر زمان فرآورده جدیدی تولید شد مشتری با اشتیاق آن را خریداری کند.

محورمشتری‌محورمحصول‌محور

رویکردرویکرد مجزارویکرد یکپارچه

تمرکزنیازهای شرکتنیازهای مشتری

دامنهچیزهایی که به انتقال گونه ها به مشتری مربوط می‌شوند. فرق بین بازاریابی و فروش در ایرانبه همه‌ی فعالیت‌هایی مربوط می‌شود که انتقال گونه ها به مشتری را شدنی می‌کند.

مدت‌ زمانکوتاه‌مدتبلند‌مدت

اهدافتشویق مشتری برای خرید محصولتشخیص نیازهای مشتری و فرآوری محصولاتی که این مایحتاج را برآورده کند.

رابطهیک‌به‌یکیک نفر با چندین نفر

جامعه‌ی هدفاشخاص یا گروه‌های کوچکعموم جامعه

دامنهمحصولی تولید شده است تا نیاز مشتری را برآورده کند.تبلیغات، فروش، تحقیق، رضایت مشتری، خدمات بعد از فروش و غیره.

فعالیت‌های مرتبط باافرادرسانه‌ها

فرایندشامل تبادل کالا با چیزی هم عرض آن می‌شود.شامل تشخیص و برآورده کردن نیازهای مشتری می‌شود.

نقشمشتری باید مراقب باشد.فروشنده باید مراقب باشد.


فناوری اطلاعات

مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : بازاریابی ,مشتری ,نیازهای ,می‌شود ,برآورده ,محصولات ,نیازهای مشتری ,باید مراقب ,مراقب باشد ,انتقال گونه ,برآورده کردن
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

گروه ساعت سردار rylieyuxbw736 homepage Pamela Tanya همیارآنلاین آگهی رایگان استخدام و دانشگاه و بازارکار تنـها عـلاج کاشي وسراميک تانياسرام Wendy پـــــرواز تـــــا يکـــــي شـــــدن ...