بسیاری از اوقات، برای معرفی یک کالا یا خدمت، به چهره حضوری با مشتری دیدار می‌کنیم. جلسه فروش حضوری، شدنی است برای یک شخص که به فروشگاه مراجعه می‌کند برگزار شود یا برای شرکتی که ما به دفتر کارشان مراجعه می‌کنیم.

 

معمولاً کسانی که مهارت فروش را تعلیم می‌دهند، به محض مطرح شدن بحث فروش و فروشنده و فروش حضوری، چهره‌ی فردی سمج و سرسخت که با چهره‌ای استوار و اعتماد به نفسی بالا روبروی شما ایستاده و به هر قیمتی می‌کوشد راه‌های گریز شما را ببندد و محصولی را به شما بفروشد، ترسیم می‌کنند. فردی که لبخندی بزرگ و مصنوعی بر صورت دارد و اثناء ورود به اتاق دست طرف روبرو را محکم خفقان می‌دهد. به تکنیک‌های عجیب و غریب مجهز است و حالت بدنش را همانند حالت تن شما می‌کند و می‌داند که دیر یا زود معجزه‌ای روی خواهد داد!

 

در اینجا قصد نداریم به رد یا تایید این گونه توصیه‌ها بپردازیم. ولی با پروا به حجم مطالبی که در این گستره هستی دارد و برخی مطالب که به چهره پراکنده در متمم مطرح کرده‌ایم، فرصت خوبی است که به جمع بندی برخی از مهم‌ترین توصیه‌ها درباره‌ی جلسات فروش حضوری بپردازیم.

 

از آنجا که بحث می‌تواند بسیار مفصل باشد، در این درس، به طور خاص به «ارائه‌ و معرفی محصول» توجه داریم و گفتگو فروش را به چهره مستقل باره بحث پیمان خواهیم داد.

 

دوست عزیز دسترسی کامل به مطالب مربوط به این تقسیم ، از طریق ثبت نام به عنوان کاربرویژه امکانپذیر هست

bullet-8-dark-greenدر فرجام جلسه، مستقل از اینکه طرف روبرو خریدار خدمات شماست یا خیرِ، تصادف یکسانی با او داشته باشید. آموزش بازاریابی حضوری احد از مهم‌ترین استانداردهای ارزیابی رفتار یک فروشنده حرفه‌ای این است که وقتی جلسه فروش به آخر رسید (این جلسه ممکن است در یک فروشگاه زنجیره‌ای، سه دقیقه درازا بکشد و ممکن است در یک جلسه واگذاری پیمانکاری یک خدمت، یک روز کامل درازا بکشد) از برخورد او نتوانیم متوجه شویم که فروش اتمام شده است یا خیر.

 

اگر از چهره‌ی سرد و بی‌حوصله‌ی فروشنده یا از برخورد بی تفاوت او، متوجه شدید که انگاشت فروش به نتیجه نرسیده، چنین فروشنده‌ای یک فروشنده‌ی حرفه‌ای نیست. به خاطر داشته باشیم که به ندرت یک مشتری را تنها یک بار می‌بینیم و برخوردی که با او می‌کنیم، هم بر تصمیم خرید کنونی او و هم خریدهای آتی او و هم روایتی که از ما نزد دیگران خواهد داشت، تاثیر دارد.


فناوری اطلاعات

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

شادی ونشاط در مدرسه پادکست ها و آموزش ها پژوهش روايي لوازم آرايشي فلورمار خانه طراحان سام (مرکز تخصصی چاپ دیجیتال) بهترین سایت آرتیفا فروشگاه جوان ........